Izvještaji o troškovima kampanje dijela učesnika izbora u Budvi: DPS potrošio 42 hiljade eura, PES 38 hiljada

Demokratska partija socijalista (DPS) potrošila je na kampanju za nedavno održane izbore u Budvi nešto više od 42 hiljade eura.

To pokazuju podaci o troškovima kampanje, objavljeni na sajtu Agencije za sprečavanje korupcije (ASK).

Na sajtu te institucije još nema podataka za listu “Budva naš grad”, koju je predvodio Nikola Jovanović i koja je, bez koalicionih partnera, osvojila devet mandata – pojedinačno najviše. Lista na čijem je čelu bio Mladen Mikijelj osvojila je isti broj mandata, ali će ih “podijeliti” više partija. Na sajtu ASK-a još nema ni podataka za listu koju je predvodio Božidar Vujičić, a koja nije prešla cenzus.

Za troškove izborne kampanje izdvaja se 0,25 odsto tekućeg budžeta (bez kapitalnog i budžeta fondova). Od toga se 20 odsto raspodjeljuje u jednakim iznosima partijama u roku od osam dana od isteka roka za dostavljanje izbornih lista. Partije koje osvoje mandate dobijaju, srazmjerno broju osvojenih mandata, 80 odsto ukupno opredijeljenog novca.

Prema podacima koje je objavio ASK, za lokalne izbore u Budvi opredijeljeno je ukupno 86.337 eura iz budžeta opštine. Od toga partije učesnice na izborima odmah dobijaju 17.267, dok će im oko 69 hiljada biti podijeljeno prema broju osvojenih mandata. “Cijena” mandata u Budvi je oko dvije hiljade eura, objavio je ASK.

Podaci sa sajta ASK-a pokazuju da je Pokret Evropa sad (PES) na kampanju potrošio oko 38 hiljada eura, iako nije ostvario očekivane rezultate na lokalnim izborima, s obzirom na to da su vladajuća partija na državnom nivou. Demokrate su potrošile oko 37 hiljada, Građanski pokret (GP) URA oko 25,5 hiljada, a koalicija “Za budućnost Budve” predvođena Mikijeljem oko 25 hiljada eura.

Koalicija Socijaldemokratske partije (SDP), Socijaldemokrata (SD) i Liberalne partije (LP) utrošila je oko 4,9 hiljada eura, a Crnogorska evropska partija (CEP), koja, kao ni Vujičićeva lista, nije prešla cenzus, samo 281 euro.

Većina partija potrošila je najviše novca na medijsko oglašavanje, oko 132 hiljade eura.

Zakonom o finansiranju političkih subjekata i izbornih kampanja propisano je da se pet dana prije održavanja izbora moraju dostaviti privremeni izvještaji o troškovima kampanje. Izbori u Budvi održani su 26. maja.

Prema preliminarnih rezultatima Opštinske izborne komisije (OIK), izborna lista “Budva naš grad – Nikola Jovanović” dobila je podršku 23,91 odsto birača i osvojila devet mandata. Lista “Za budućnost Budve”, koju čine Nova srpska demokratija, Demokratska narodna partija, Pokret za promjene, Socijalistička narodna partija, Ujedinjena, Prava Crna Gora, Slobodna Crna Gora, Demos i Radnička partija dobila je podršku 25,44 odsto birača i osvojila devet mandata.

DPS je dobio 19,94 odsto glasova, odnosno sedam mandata, Demokrate 10,7 odsto i četiri mandata, PES 7,02 odsto i dva mandata, GP URA 4,92 odsto i jedan mandat, lista SDP-a, SD-a i LP-a 4,6 odsto i jedan mandat.

Lista DPS-a, koju je predvodio Nikola Milović, od ukupnog iznosa troškova (42.168 eura), najviše je dala za medijsko oglašavanje – 36.386 eura. Troškovi predizbornih skupova iznose 1.285 eura, troškovi prevoza 554 eura, a ostali troškovi 3.940 eura.

PES, čiji je nosilac liste u Budvi bio Predrag Zenović, za medijsko oglašavanje i predstavljanje potrošio je 30.342 eura, što je 80 odsto ukupnih troškova (38.039 eura). Troškovi predizbornih skupova iznose 1.974 eura, izrade reklamnih spotova i materijala 5.643, a ostali troškovi 78,6 eura.

Demokrate, čiju je listu predvodio Đorđe Zenović (ukupni troškovi 37.194 eura), za medijsko oglašavanje su dale 21.066 eura, za reklamne spotove 14.808, dok su režijski i troškovi opšte administracije bili 1.320 eura.

GP URA je (od ukupno potrošenih 25.591 hiljadu eura) za medijsko oglašavanje izdvojio 17.029 eura, a za predizborne skupove 5.318 eura. Ostali troškovi bili su 3.243 eura. Na čelu njihove liste bio je Blažo Rađenović.

Koalicija koju je predvodio Mikijelj (ukupni trošak od 25.139 eura), za medijsko oglašavanje i predstavljanje utrošila je 23.920 eura, a za reklamne spotove i materijal 1.219 eura.

Koalicija SDP-a, SD-a i LP-a, koju je predvodio Petar Odžić (ukupan trošak 4.929 eura), za medijsko predstavljanje izdvojila je 3.279 eura, reklamne spotove i materijal 876 eura, dok su troškovi prevoza iznosili 300 eura, a ostali 473 eura.

Ukupni troškovi kampanje CEP-a Novaka Adžića, od 281 euro, odnosili su se na predizborne skupove.

Foto: DPS

Prijava
Obavijesti o
0 komentara
Umetnuti fidbek
Vidi sve komentare
NIKŠIĆ PROGNOZA