U Lepetanima loša slika pred špic sezone

U Lepetanima prethodnih dana ponovo slike kolone automobila duž magistrale koji čekaju ulazak na trajektni prilaz. Ista slika i sa druge strane obale, u Kamenarima.

Nakon što je JP za upravljanje morskim dobrom uzelo u zakup trajekt „Igalo“ od firme Pomorski saobraćaj, a koji je počeo da saobraća 4. maja, na trajektnim prilazima Lepetane i Kamenari smanjile su se gužve, duga čekanja i zastoji i nije bilo kolona automobila duž magistrale, što nije bio slučaj 19. maja.

Građane koje smo anketirali, a koji nijesu htjeli da im se ime pominje, kazali su da čekaju od 10, 15 minuta do najviše pola sata. Ima i onih koji tvrde da su prethodnih dana, u noćnim satima, čekali i do sat.

JP Morsko dobro je od 9. februara odlukom Vlade preuzelo organizaciju i održavanje trajektnog prevoza putnika i vozila na liniji Kamenari – Lepetane, sa samo dva trajekta, ,,Vasilije“ i ,,Trideseti avgust“, ukupnog kapaciteta 60 automobila, što nije bilo dovoljno za brzo i efikasno funkcionisanje ove trajektne linije. Ukrcaj i prevoz na drugu obalu čekao se od pola sata do sat, znatno duže nego što je to bio slučaj u proteklih 17 godina kada su na toj liniji saobraćali trajekti Pomorskog saobraćaja, kada je za ukrcaj, iskrcaj, prelazak trajekta od jedne do druge obale bilo potrebno od 11 do 15 minuta.

Uvođenjem trajekta „Igalo“ u saobraćaj, koji je JP Morsko dobro zakupilo od firme Pomorski saobraćaj, primjetno je da ovaj trajekt duplo brže obavlja prevoz sa jedne na drugu obalu, što je umnogome doprinijelo da se u značajnoj mjeri smanje gužve i čekanja. Juče su saobraćala sva tri trajekta, ali ako je suditi po jučerašnjoj situaciji na trajektnim prilazima u Kamenarima i Lepetanima, biće potrebno još trajekata kako bi ova trajektna linija funkcionisala efikasno tokom ljetnje sezone.

Za sada nije poznato da li će trajekt „Trideseti avgust“ moći da saobraća, jer je na osnovu Zakona o pomorskoj i unutrašnjoj plovidbi od Uprave pomorske sigurnosti, trajekt 10. marta dobio svjedočanstvo o sposobnosti broda za plovidbu, ali samo na period do 21. maja 2023. godine, uz uslov da se u ovom vremenskom periodu izvrše godišnji, međupregled, periodični pegledi u skladu sa zahtjevima tehničkih pravila UPS. Nije poznato da li će trajekt „Trideseti avgust“ dobiti novo svjedočanstvo o sposobnosti broda za plovidbu nakon 21. maja kada ističe rok važenja postojećeg.

Šest trajekata kompanije Pomorski saobraćaj nakon 17 godina prestalo je da saobraća na liniji Kamenari – Lepetane u ponoć 17. februara, nakon što je toj firmi Morsko dobro u popodnevnim satima tog dana, dostavilo akt kojim ih obavještava da je ugovor te kompanije i JPMD iz 2004. sa aneksom iz 2019. koji je bio pravni osnov za obavljanje trajektne djelatnosti, ,,prestao da važi“. Iz Pomorskog saobraćaju su tada saopštili da su odlukom Morskog dobra prisiljeni da prekinu saobraćaj na toj trajektnoj liniji, jer je rješenjem o jednostranom raskidu ugovora naznačeno da je odluka konačna i stupa na snagu danom donošenja, bez prava na žalbu. Zbog toga je Pomorski saobraćaj bio prinuđen da 17. februara u ponoć obustavi trajektni prevoz. Nakon jednostranog raskida ugovora sa Pomorskim saobraćajem, novi operater trajektne linije JP Morsko dobro tu liniju počinje da održava sa samo jednim malim trajektom-brodom „Vasilije“ kapaciteta 20 vozila, koji im je besplatno ustupila građevinska firma „Briv konstrakšn“ iz Kotora. Nakon toga JP Morsko dobro je pristupilo formiranju sopstvene flote i nabavci trajekta, pa je prvi trajekt u vlasništvu države, pod nazivom ,,Trideseti avgust“, star 53 godine, počeo da saobraća 13. marta.

Izvor, foto: Pobjeda

Pročitajte još:

NIKŠIĆ PROGNOZA