Inspekcija provjerava isplate od 680 hiljada Jedinici za implementaciju projekta auto-puta

Budžetska inspekcija će shodno prioritetima i planiranim inspekcijskim nadzorima provjeriti prijavu Akcije za socijalnu pravdu (ASP) u vezi sa višegodišnjim isplatama Jedinici za implementaciju projekta auto-puta, kojoj je od 2015. pa do kraja prošle godine plaćeno preko 680 hiljada eura, saopšteno je „Danu“ iz ove nevladine organizacije.

ASP je prije više od mjesec uputila Budžetskoj inspekciji inicijativu sa predlogom za pokretanje nadzora nad zakonitošću isplata Jedinici za implementaciju projekta auto-put Bar – Boljare, dionica Smokovac – Mateševo, pri aktuelnom Ministarstvu saobraćaja i pomorstva.

Iz ove nevladine organizacije ranije je ukazano da je strani konsultant, kao nadzorni organ, na projektu auto-puta plaćen preko 24 miliona eura, da su postojale dvije državne komisije (jedna za reviziju tehničke dokumentacije, a druga za tehnički pregled radova), koje su plaćene preko 6 miliona, da je državna kompanija Monteput formirala posebnu Poslovnu jedinicu, čiji je isključivi posao vezan za auto-put, a da je u Ministarstvu saobraćaja i pomorstva dijelu zaposlenih upravo redovan posao oblast saobraćaja i povezanih pitanja, na nivou posebnog direktorata.

– Budžetska inspkecija će u narednom periodu, shodno prioritetima i planiranim inspekcijskim nadzorima, u skladu sa Planom nadzora Budžetske inspekcije za 2024. godinu, preduzeti aktivnosti iz svoje nadležnosti, o čemu ćete blagovremeno biti obaviješteni, navodi se u odgovoru ASP-u iz Budžetske inspekcije, koju potpisuje inspektorka Gordana Janjić.

Iz ASP-a su „Danu“ kazali da se nadaju da ovakav odgovor znači da će se Budžetska inspekcija vrlo brzo pozabaviti pitanjem isplata Jedinici za implementaciju projekta auto-puta.

– Nesporan je interes javnosti da zna da li se službenici dodatno „plaćaju“ za ono što treba da im bude redovan posao, i ako je to slučaj, da se odgovori zbog čega. Ovo posebno što bi zaposleni u javnoj administraciji trebalo da se plaćaju shodno jasno utvrđenim zakonskim i podzakonskim pravilima, naglašavaju u ovoj nevladinoj organizaciji.

Prema ranijoj prijavi zviždača ASP-u, „pravni osnov za formiranje Jedinice za implementaciju projekta auto-puta je indikativan, a to tijelo čini nekoliko zaposlenih u Ministarstvu, koji se i inače bave saobraćajnim poslovima kao redovnim radnim zadacima, dok je svaki ministar ubacivao svoje privilegovane saradnike, od kojih neki nijesu imali nikakvog dodira sa ovom tematikom“.

Na osnovu prijave zviždača i dijela prikupljene dokumentacije, ASP je i uputila inicijativu Budžetskoj inspekciji za postupanje, kako bi se utvrdila zakonitost osnivanja Jedinice za implementaciju projekta, kao i zakonitost osnova za angažovana lica i samih isplata.

– Ovo tim prije što na nivou Ministarstva postoji Direkcija za saobraćaj, čiji je redovan posao saobraćaj, a za realizaciju i kontrolu projekta pri Monteputu, čiji je vlasnik država, formirana je posebna Poslovna jedinica, čiji su zaposleni bili upravo plaćeni u vezi sa aktivnostima na ovom projektu, kažu u ASP-u.

Osnovana po uzoru na međunarodnu praksu

Iz Ministarstva saobraćaja ASP-u je saopšteno da je inicijativa za osnivanje Jedinice za implementaciju projekta auto-puta Bar – Boljare pokrenuta još prilikom pokušaja pokretanja koncesionog aranžmana, po uzoru na dobru međunarodnu praksu u cilju stvaranja preduslova za adekvatno praćenje kompleksnog infrastrukturnog projekta.

foto: Dan

Prijava
Obavijesti o
0 komentara
Umetnuti fidbek
Vidi sve komentare
NIKŠIĆ PROGNOZA