Lokalni izbori u Podgorci i Kotoru u nedjelju, od noćas izborna tišina

Iz Agencije za audiovizuelne medijske usluge (AMU) podsjetili su elektronske medije koji emituju program u Crnoj Gori na odredbe Pravilnika o političkom oglašavanju u radijskim i televizijskim programima, a povodom izbora za odbornike u Skupštini Glavnog grada Podgorica i Skupštini opštine Kotor, koji će biti održani u nedjelju, 29. septembra.

U skladu sa Pravilnikom, izborna tišina započinje 24 sata prije dana održavanja izbora i traje do zatvaranja biračkih mjesta.

Dakle, večeras od ponoći i u period izborne tišne, naglašavaju iz AMU, nije dozvoljeno:

-medijsko predstavljanje podnosilaca izbornih lista i kandidata sa izbornih lista;

– političko oglašavanje;  objavljivanje procjene rezultata glasanja;  objavljivanje rezultata telefonskog anketiranja ili uličnih anketa sprovedenih među biračima;

– emitovanje slogana, rednih brojeva sa izborne liste ili drugih simbola koji se odnose na samo jednog ili određeni broj podnosilaca izbornih lista. Potrebno je da mediji posebno obrate pažnju na:

 -reprize ranije emitovanih sadržaja u kojima je vršeno medijsko predstavljanje, a naročito debate, intervjui ili drugi sadržaji o tekućim događajima u kojima su gostovali nosioci i/ili predstavnici izbornih lista kao i drugi subjekti uključeni u proces izborne kampanje;

– reemitovane sadržaje elektronskih medija van Crne Gore, a naročito klasične informativne emisije i sadržaje o tekućim događajima;

– korišćenje pokrivalica prilikom novinarskih priloga u informativnim emisijama. Nerijetko se prilikom izvještavanja o različitim pitanjima od interesa za javnost, kao pokrivalice za izjave ili saopštenja političkih subjekata, koriste grafike koje sadrže slogan, redni broj sa izborne liste, logo ili drugi simboli političkog subjekta.

– saopštenja i konferencije za štampu političkih subjekata.

“Prilikom prenošenja saopštenja ili konferencija za štampu političkih subjekata koje se održavaju u periodu izborne tišine, emiter je dužan da informaciju prilagodi na način da ne sadrži promociju političkog subjekta. Ovo se odnosi kako na verbalnu promociju, tako i na emitovanje slogana, rednog broja sa izborne liste, logoa ili drugih simbola koji su dio scenografije prostora u kojima se konferencije za štampu održavaju”, saopštili su iz AMU.

foto: AMU

Prijava
Obavijesti o
0 komentara
Umetnuti fidbek
Vidi sve komentare
NIKŠIĆ PROGNOZA