Kristina Perković: Glas će sam pokazati kuda treba ići

Sopran Kristina Perković održala je preksinoć u velikoj sali KIC „Budo Tomović“ solistički koncert u okviru ciklusa „Mladi talenti“, a nastupila je uz klavirsku pratnju pijaniste prof. Oleksija Molčanova.

Na repertoaru solističkog koncerta Kristine Perković su bile solo-pjesme i arije iz Opera, opereta, oratorijuma J. S. Baha, V. A. Mocarta, Ž. Ofenbaha, G. Forea, K. Debisija, F. Pulanka, Dionizija de Sarna San Đorđa, Ž. Bizea, a na bis je izvela pjesmu V. Herberta. Publika je imala priliku i da u pauzama čuje pijanistu Molčanova koji je izveo jedan Debisijev komad i jedan Šopenov Nokturno.

Kristina Perković rođena je 2001. godine u Parizu. Počela je da uči klavir u svojoj šestoj godini. Osnovnu i srednju muzičku školu završila je u ŠOSMO „Dara Čokorilo“ u Nikšiću, u klasi kod prof. Tijane Blečić. Studije pjevanja je nastavila na Konzervatorijumu „Fransis Pulank‘‘ u Parizu pod mentorstvom prof. Delfina Gevara, a potom na Regionalnom konzervatorijumu u Parizu, u okviru odsjeka za mlade pjevače, gdje je trenutno student treće godine u klasi prof. Floransa Ginjole. Dosad je osvojila više nagrada na državnim i regionalnim – međunarodnim takmičenjima za solo-pjevače.

Kristinu Perković će crnogorska publika imati priliku da vidi i na otvaranju Operosa Montenegro Opera festivala večeras, 30. juna na ostrvu Mamula, i potom 24. jula nastupiće u Luštica Bej u okviru istog festivala.

Za klasičan repertoar odlučila se, kaže Perković, prvenstveno zato što studira i što voli klasičnu muziku. Predstavila se omiljenim arijama i solo-pjesmama, kao i komadima koje je radila tokom godine. Arije Karmen iz istoimene Bizeove opere Perković na sceni nije donijela koncertno, već im je zajedno sa svojim kolegama s umjetničkih akademija udahnula scensku igru. To je učinila i s arijom iz operete Žaka Ofenbaha. Kako pojašnjava, na to se odlučila kako bi prikazala nešto drugačije, a mi dodajemo, čime je potvrdila i svoj talenat ne samo za pjevanje već i glumu.

– Uradila sam to i kako bi se bolje razumjela priča. Takođe, u Crnoj Gori publika nema često priliku da vidi i scenski prikaz, već klasični, recitalski pristup. Naravno, bilo ga je i na ovom mom koncertu, ali, mislim da se Opera na najbolji način prezentuje scenskom igrom – kaže Perković.

S obzirom da su joj arije Karmen glasovno veoma odgovarale, interesovalo nas je da li će se u svom razvoju glasa kretati ka mecosopranu ili sopranu. Perković napominje da su je na početku školovanja u Francuskoj najprije doživljavali kao mecosopran, zbog tamnije boje glasa.

No, prelaskom na drugi konzervatorij, sadašnji profesor, smatra da se treba kretati ka sopranu, navodi ona.

– Iako sada radim sopranski repertoar, još uvijek sam u tranziciji. Mislim da će ipak glas sam pokazati kud treba ići. Intimno, želja mi je da se bavim onim što volim i u čemu uživam – kaže Perković, dodajući da nema neku ulogu koju bi posebno voljela da izvodi, a ako već mora da bira, to bi bile role iz Mocartovih opera.

– Po meni su Mocartove opere izuzetne, jer iako su najčešće vedrih libreta, one su u suštini veoma kompleksne. I ako baš moram da biram, neka to bude Fjordiliđi iz opere „Kozi fan Tute“, jer je to i pjevački i glumački zahtjevna uloga, a i zanimljiv je lik, karakter – kaže Perković.

Foto: Dan

Prijava
Obavijesti o
0 komentara
Umetnuti fidbek
Vidi sve komentare
NIKŠIĆ PROGNOZA