Uskoković: Više nam koriste aerodromi iz regiona nego naša dva

Ekspert za avio-saobraćaj Rajko Uskoković smatra da Crna Gora i njeni građani veću korist imaju od aerodroma u regionu nego od dva aerodroma iz Crne Gore. Niskotarifni avio-prevoznik „Rajaner“ će od naredne godine uvesti 17 novih linija sa aerodroma u Tirani, a sa aerodroma Ćilipi u Dubrovnik 16, dok je sedam linija sa aerodroma u Podgorici ukinuo.

– Za crnogorske hotele, restorane i markete veću će korist napraviti nove linije koje su otvorene ka Ćilipima–Dubrovniku, jer je ovaj aerodrom nekih 30 do 60 kilometara udaljen od gradova u Boki Kotorskoj, nego aerodrom u Tivtu, koji nema atraktivnu ponudu. Takođe, više novca crnogorskih građana će se sliti ka Albaniji i letovima iz Tirane nego što će to biti slučaj sa Podgoricom, jer je ponuda komšija bolja, ekonomičnija i praktičnija – ocijenio je Uskoković u razgovoru za „Dan“.

Ukazao je da razvoj aerodroma nije samo širenje piste i naplata parkinga.

– Razvoj aerodroma je prije svega veća ponuda destinacija i zato je neophodno više raditi na komercijalnim akcijama i približiti naše vazduhoplovne luke avio-kompanijama. Svaka industrija ima svoju produktivnost, a avio-industrija produktivnost mjeri u povećanim satima naleta, a na našem evropskom putu nije isto da li ćemo imati dva leta za Brisel iz Tirane ili četiri leta iz Crne Gore. Neophodna je veća posvećenost i mnogo više rada nego do sada da se naši aerodromi približe evropskim standardima – istakao je Uskoković, koji je i predsjednik Udruženja crnogorsko-francuskih preduzeća.

Aerodromi u Tirani i Dubrovniku, kako je kazao, ne miruju sa ponudom, štaviše, od sljedeće godine na aerodromu Dubrovnik „Rajaner“ će uvesti novih 16 destinacija, a na aerodromu Tirana 17 novih ruta.

– Takođe, „Viz er“ će povećati svoju bazu na aerodromu Tirana za dva aviona i uvesti pet novih ruta. Ono što je karakteristično za oba aerodroma je to da su u pitanju rute iz zapadne Evrope, tako da će oba aerodroma, ali i turistička privreda, profitirati od novih destinacija. Pariz, London, Rim, Varšava, Stokholm, Mančester, Bolonja, Prag, Helsinki, Dablin i Beč biće u ponudi od naredne sezone i realno je očekivati da će popunjenost ovih aviona biti izuzetna, a da će korist od toga, osim aerodroma, imati i turistički rizorti – rekao je bivši direktor Montenegro erlajnsa u Parizu.

„Rajaner“ je nedavno prestao da leti iz Podgorice ka nekoliko destinacija, dok je istovremeno na susjednim aerodromima, posebno u Tirani, otvorio dvocifreni broj novih linija. Iz te kompanije nijesu pojasnili koji su tačno razlozi zbog kojih su ukinuli linije i potpuno se okrenuli Tirani. Rukovodstvo Aerodroma Crne Gore najavilo je da će pokušati da dovede druge loukostere, ali zasada je sve ostalo na najavi i pregovorima.

Jake pripreme za naredni period, fokus na našem regionu

Uskoković je istakao da će ovogodišnja rekordna godina u avio-industriji očigledno rezultirati i jakim pripremama za naredni period.

– Treba očekivati da će i naš region biti dio te strateški, planski uvećane ponude. Dva dominantna aerodroma, Beograd i Zagreb, u svoj red letjenja za narednu sezonu, već su uvrstile nove destinacije i nove avio-kompanije, a za naš crnogorski region od značaja je i šta rade dva nama najbliža aerodroma, Tirana i Dubrovnik – kazao je Uskoković.

Pred narednu sezonu, koju, kako je istakao, svi na svijetu već zovu najboljom sezonom za putovanja, na našoj avio-industriji da obezbijedi ponudu za svoje građane i privredu.

Foto: Aerodromi CG

NIKŠIĆ PROGNOZA

Table of Contents