Represivnim mjerama i edukacijom do veće bezbjednosti u saobraćaju

Represivne mjere kroz djelovanje saobraćajne policije i promjene navika sugrađana način su da se loša ponašanja vozača što manje ponavljaju, ocijenio je Boško Matović, profesor na Mašinskom fakultetu.

„Bulevari i ulice glavnog grada mjesto su čestih saobraćajnih nezgoda a sve veći problem predstavlja i nepropisno parkiranje vozila koje izaziva nesnosne gužve u gradu“, kazali su za Gradsku sa Mašinskog fakulteta.

Matović navodi da su najkritičniji segmenti u Podgorici raskrsnice i bulevari na ulazu u grad, dok veći broj saobarćajnih nezgoda govori u prilog tome da podgoričke saobraćajnice nisu bezbjedne.

„Kad je u pitanju Podgorica, to je put M2 koji ide kroz Podgoricu, odnosno Bulevar Josipa Broza Tita, saobarćajnice na ulazu u grad, kao dio Josipa Broza prije kružnog toka, imamo saobraćajnicu koja vodi ka auto-putu, kod Katoličke crkve“, istakao je Matović.

Prema njegovim riječima, infrastrukturne promjene su važne, ali ne čine rješenje.

„Rješenje je kompleksno. Nije samo unapređenje saobraćajne infrastrukture, naravno ima načina kako unaprijediti infrastrukturu, ali je trajno rješenje kroz edukaciju, ponašanje učesnika u saobraćaju, a sa druge strane uz obezbjeđenje prinude, tj saobraćajne policije su još veći efekti nego što bi to dala edukacija“, kazao je Matović.

Sekreterijat za saobraćaj postavio je na određenim lokacijama stubiće i zaštitne ograde što je efikasan način za bolje regulisanje gužvi, stava je Matović.

„Jedino rešenje koje daje neke efekte su ove inžinjerske mjere, kao stubići koji treba da smire, kanališu saobraćajne tokove, zaštite bicikliste, pješake, i mislim da je to dobro a sa druge strane, sa arhitektonskog aspekta ta mjera ne izgleda prijemčivo“, smatra Matović.

foto: Gradski.me

Pročitajte još:

NIKŠIĆ PROGNOZA