Mještani Ravne Rijeke ogorčeni su što je magistralni put put na relaciji Bijelo Polje – Mojkovac, od Ribarevina do Slijepač mosta raskopan i ostavljen u lošem stanju, dok su građevinske mašine povučene sa gradilišta, kao i zbog toga što se ne radi trotoar za jedan dio te saobraćajnice.
Izvođač radova je konzorcijum Štrabag – Bemaks, a mještani su zbog svega najavili proteste.
Ta dionica dio je projekta rekonstrukcije puta Lepenac-Ribarevine -Poda-Berane, vrijednog 36 miliona eura, bez PDV-a, čija je izgradnja počela u avgustu 2023. godine sa rokom za izgradnju od dvije godine. U pitanju je najveća rekonstrukcija po dužini, gdje se odjednom rekonstruiše oko 40 kilometara, a na slične probleme sa uništenim putem ukazali su i mještani prema Beranama, gdje je rekonstrukcija u toku.
Slične probleme oko izgradnje rasvjete i pješačkih staza imali su mještani Zatona i Poda, koji su nakon više protesta i blokada izdejstvovali od Opštine da uradi projekat za izgradnju trotoara sa rasvjetom, prilikom rekonstrukcije magistralnog puta Bijelo Polje – Berane, koja je u toku i koja je dio tog velikog projekta.
Na problem u Ravnoj Rijeci ukazao je v. d. predsjednika MZ Ravna rijeka Gojko Nedović, koji tvrdi da je za to stanje kriva Uprava za saobraćaj.
Iz Uprave za saobraćaj su “Vijestima” kazali da je po Zakonu o putevima obaveza Opštine za sve što ide uz puteve i da su dopis mještana o potrebi izrade trotoara Opštini BIjelo Polje proslijedili još u februaru, upozoravajući da s obzirom na to da se radi o međunarodnom ugovoru potpisanom u skladu sa normama EIB, preveliko odugovlačenje nastavka radova krivicom investitora, poteže i mogućnost naplate penala od strane izvođača.
Iz Opštine Bijelo Polje su istakli da već imaju gotov projekat, ali da čekaju njegovu reviziju.
Nedović je kazao da su mještani ogorčeni što je put na pojedinim dionicama zatrpan zemljom, gdje se od kiše formirao veći broj udarnih rupa, a da je gorući problem to što nije bila predviđena izgradnja trotoara, koja je neophodna za bezbjednost svih učesnika u saobraćaju.
“Upravi za saobraćaj smo prije dva mjeseca podnijeli zahtjev za izgradnju pješačke staze i rasvjete na toj dionici, ali do danas nismo dobili odgovor”, kazao je on.
Građani MZ “Ravna rijeka” pojašnjavaju da je tokom rekonstrukcije puta Bijelo Polje – Ribarevine izgrađena pješačka staza i rasvjeta, što nije planirano od Ribarevina do Slijepač mosta.
“Građani smatraju da su nepravedno oštećeni i da se prema njima odnose kao prema građanima drugog reda ili politički nepodobnim građanima”, kazao je Nedović.
Iz Opštine su istakli da su svjesni značaja rješavanja problema na dionici puta Ribarevine – Slijepač most, te da će Opština kao i u prethodnim slučajevima u mjesnim zajednicama Zaton i Poda, preduzeti potrebne korake kako bi se u saradnji sa Upravom za saobraćaj došlo do održivog rješenja.
“Projekat izgradnje trotoara na potezu od Ribarevina do Ravne rijeke već je završen, ali je neophodno izvršiti njegovu reviziju kako bi bio usklađen sa aktuelnim tehničkim i infrastrukturnim uslovima. Takođe, Opština je već pokrenula izradu projektne dokumentacije za trotoare i javnu rasvjetu na dionici od Ravne Rijeke do Slijepač mosta, a završetak tog projekta se očekuje u narednom periodu”, kazao je za “Vijesti” sekretar Sekretarijata za investicije Mensur Hajdarpašić.
On je naglasio da se radi o infrastrukturno kompleksnom poduhvatu, s obzirom na to da se u zoni planiranih trotoara nalaze vodovodne instalacije, elektroenergetski kablovi i telekomunikaciona infrastruktura, što iziskuje njihovo prethodno izmještanje prije same izgradnje.
“Upravo zbog toga, rješavanje ovog pitanja zahtijeva detaljno planiranje i međuinstitucionalnu saradnju. Opština ostaje posvećena traženju rješenja i vjerujemo da ćemo, kroz konstruktivan dijalog i koordinaciju sa Upravom za saobraćaj, pronaći model koji će omogućiti realizaciju ovog projekta u interesu svih građana”, kazao je Hajdarpašić.
Foto: Privatna arhiva/Vijesti