Digitalizacijom do bolje usluge za građane

Centar za informacioni sistem Opštine Berane tokom ove godine započeo je proces digitalizacije u cilju unapređenja i efikasnijeg rada svih opštinskih službi koje su na usluzi građanima, čime se i Opština Berane pridružuje onom dijelu crnogorskih opština koje već imaju napredne dititalne sisteme.

To je Portalu RTCG kazao direktor ovog centra, Sveto Mitrović, koji je naglasio da su u proteklom periodu nabavljena dva servera sa bazom  podataka na koju je umrženo oko 200 računara. „Naša Opština je dosta dobro opremeljena, posjeduje dva servera, centralan kompjutera sa bazom  podataka kao iveliki broj  personalnih rečunara, oko dvjesta komada, međusobno uvezanih i povezanih sa serverom, donosno s abazom podataka“, kazao je Mitrović.

On je objasnio da svaki zaposleni u lokalnij samoupravi ima svoj kompjuter, i takođe svaka opštinska služba, svaka kancelarija, biloda je sekretarijat, direkcija, uprava i slično,  posjeduje štampač, kojih ima oko sto pedeset komada. 

„U Opštini funkcioniše desedak neophodnih softvera, kao što je softver pisarnice, softver za naplatu lokalnih javnih prihoda,  softver za računovodstvo, obračun zarada, kadrovske evidencije i slično, a u fazi izrade je trenutno još takozvani softver ili sistem 48. Čitavim tim informacionim istemom upravlja nas šest zaposlenih“ – kazao je direktor Centra za informacini sistem.

On je izrazio potrebu kadrovskog pojačanja centra za informacioni sistem, zbog ubrzanog procesa digitalizacije procesa lokane samouprave, u skladu sa preporukom Vlade i petogodišnjeg plana rada.

„Od pandemije koronavirusa, kada je bila onemogućen fizički kontakt među ljudima, digitalizacija se pokazala kao velika nužnost. Mi sada u saradnji sa Zejdnicom opština pravimo strategiju ubrzanog razvoja digitalnih usluga, koje su jednostavne i olakšavaju pristup lokalnih samoupravi, bez odlaska na šaltere i čekanja u redu. U toku su aktivnosti na uvođenju nekoliko servisa unašoj Opštini, prije svega sistem 48, za koji je izrada softvera već u toku. U dogovoru sa zajednicom opština i Ministarstvom javne uprave, dogovaramo uvođenje još nekih elektronskih servisa“, kazao je Mitrović.

Kako je objasnio, sistem 48 zove se tako što je to neki optimalan rok za rješavanje nekih problema,  to je nekih dva dana. 

„To je brz i efikasan sistem opštine za komunikaciju sa građanima, i pružanje brzih odgovora. Ovaj sistem biće dostupan svim građanima Berana“.

Biće umreženi svi opštinski sekretarijati, sve opštinske direkcije, uprave, javna preduzeća, javne ustanove i društva s ograničenom ogovornošću čiji je osnivač Opština Berane.

„Nakon što građani podnesu prijavu, zahtjev ili predlohg, to se automatski upućuje na dalje postupanje službama čija je nadležnost, i u roku od 48 sati građanin će imati povratnu informaciju. U tom roku oštinskelsužbe su dužne da izađu netern, da po ogućnosti riješe problem ili daju preporuku o sudbini zahtjeva“, kazao je Mitrović.

On je kazao da će građani moći da kontaktiraju putem veb stranice, besplatnim telefonskim pozivom  ili putem specijalnog broja koji smo već obezbijedili, ličnom posjetom kancelariji, putem vibera. Na ovaj način građani će moći da prijave sve vrste problema čije rješavanje je u nadležnosti službi Opštine.

„Ovaj sistem će predstavljati neku vrstu kontrolne funkcije, u pogledu sagledavanja koliko su neke opštinske službe ili preduzeća spremni da rješavaju probleme“, kazao je Mitrović.

Prema njegovim očekivanjima, sistem 48 biće u funkciji negdje polovinom ovog mjeseca.

„Na ovaj način lokalna uprava pokazuje transparentnost i otvorenost prema problemima građana“, ocijenio je direktor Centra za informacioni sistem Opštine Berane.

Foto: RTCG

NIKŠIĆ PROGNOZA